Nominasjonskomiteen innstiller på fire nye år for Kari og Dag!

En enstemmig nominasjonskomité i Stavanger Arbeiderparti har ikke overraskende innstilt på at ordfører Kari Nessa Nordtun og gruppeleder Dag Mossige skal få fornyet tillit til kommunevalget høsten 2023. Nå har nominasjonskomiteen startet arbeidet også med de 71 øvrige plassene på listen.

Se mer om hvordan du kan bli kandidat her!

- Vi var mange som var trygge på at vi hadde en meget god ordførerkandidat i Kari Nessa Nordtun i 2019. Kari har på kort tid blitt hele byens ordfører. Vi brukte ikke mange minuttene på enstemmig å slå fast at vi ønsker flere år med Kari Nessa Nordtun som ordfører i kommunen, sier Frede Cappelen, leder i nominasjonskomiteen til Stavanger Arbeiderparti om innstillingen til de to øverste plassene på Stavanger Arbeiderpartis liste.

Dag Mossige får også fornyet tillit. 45-åringen er akkurat nå fungerende varaordfører, men har siden 2015 vært i gruppeledelsen til Stavanger Arbeiderparti. Han leder også utvalg for helse- og velferd, har ledet utvalg for kultur, idrett og samfunnsdialog, vært fraksjonsleder i oppvekst og har en sterk posisjon i partiet nasjonalt.

- Dag har vært i spissen for en revitalisering av Arbeiderpartiet i Stavanger. Han har en stor kunnskapsbredde og legger ned en enorm arbeidsinnsats. Han og Kari har et svært godt samarbeid som hele partiet – men også kommunen drar nytte av, sier Cappelen.

Både Nordtun og Mossige har takket ja til å gå på en ny valgperiode.

Stavanger Arbeiderparti har nå startet nominasjonsarbeidet for valgperioden 2023-2027. Nominasjonskomiteens innstilling på de to første plassene er nå på høring i kommunedelslagene i partiet fram til 20. april.

Partilagene er også bedt om å spille inn kandidater til de øvrige 71 plassene på Stavanger Arbeiderpartis liste inne 9. mai. Nominasjonskomiteen tar også imot innspill fra enkeltmedlemmer i partiet.

Endelig nominasjonsliste til kommunestyreperioden 2023-2027 blir vedtatt i slutten av 2022, etter at partiets valgprogram for perioden er endelig vedtatt.

Kari og Dag.

Kari Nessa Nordtun og Dag Mossige ønskes videre i fire nye år som ordførerkandidat og gruppeleder av nominasjonskomiteen i Stavanger Ap. Nå skal partilagene si sin mening.