Virtuelle 1.mai arrangement

Bli med på annerledes 1.mai-arrangement!

1. mai, kl. 08:00 — 20:00, Virtuelt
1.mai 2020

Årets 1.mai blir ikke slik vi er vant til å markere denne dagen. Heldigvis finnes det noen alternativ uten noen smittefare.

Dette skjer 1.mai i regi av Stavanger Ap:

- Kransnedleggelse på ulike minnesmerker i Stavanger. Det vil ikke bli avholdt noen minnetaler i år, men vi vil legge ut bilder av samtlige kranser på våre Facebooksider i løpet av 1.mai. Se nederst på denne siden for oversikt over hvilke minnesmerker som bekranses 1.mai.

- "Min parole" - Stavanger Arbeiderparti inviterer DEG til å vise hva du hadde ønsket å gå i tog for – og kjempe for, dersom vanlige 1.mai-tog hadde vært en mulighet, gjennom Facebook-arrangementet, «Min parole». Ta frem penn og papir, skriv ned en viktig fanesak for deg, ta bilde av «parolen» og legg det ut som et innlegg på denne siden.

- Ettersom vi ikke kan møtes på partikontoret i år, vil vi heller legge ut en film som inneholder lokale 1.mai-taler fra vår egen ordfører Kari Nessa Nordtun, samt Stavangerrepresentantene på Stortinget; Torstein Tvedt Solberg og Øystein L. Hansen. Talene legges ut på nettsidene vår og på Facebook den  1.mai.

Det vil også bli sendt en 1.mai-sending fra partiet sentralt, med taler fra blant andre Jonas Gahr Støre og LO-leder Hans Christian Gabrielsen. Sendingen kan følges her fra kl 11:00 den 1.mai.

I tillegg arrangerer LO lokalt en rekke ulike virtuelle arrangement. Mer informasjon om dette finner du her

Stavanger Arbeiderparti har kransnedleggelse følgende steder den 1.mai:

- John Tanke Sviland (lokasjon: Lagård gravlund)

- Gustav Natvig Pedersen (lokasjon: UiS)

- Anna Gjøstein (lokasjon: Eiganes gravlund)

- Johan Gjøstein (lokasjon: Johan Gjøstein plass)

- Sven Oftedal (lokasjon: Sven Oftedals plass)

- Børge Olsen-Hagen (lokasjon: utenfor hovedinngangen til rådhuset)