Torsdagsklubben inviterer til teater- og pizzakveld 🎭🍕

Volya Teater: Revolutionary av Emilie Hetland

4. aug, kl. 19:00 — 22:00, Stavanger Konserthus
Bilde av teater forestilling Revolutionary

Kvinnenettverket i Stavanger Arbeiderparti, inviterer til Volya teater: Revolutionary av Emilie Hetland.

Etter forestilling samles vi på Olivia i sentrum, hvor det blir pizza :)

Dato: 4. august kl 19.00

Sted: Stavanger konserthus/Olivia

Pris egenandel: 250 kroner (teaterbillett og pizza)

Begrenset antall billetter, derfor er påmelding bindende, og første kvinne til mølla!

Send påmelding til: [email protected]

Volya Teater presenterer den internasjonale forestillingen «Revolutionary» om Alexandra Kollontaj, og hennes rolle i den russiske revolusjon.

Med historiens sirkus som bakteppe møter du Lenin, menn i hestedrakt og proletariatets klovner i et episk politisk drama mellom scene og sal. Unge Alexandra begir seg ut på en reise fra aristokratiets trygge rammer til et Europa i flammer hvor det for de revolusjonære bare er én sak som gjelder: All makt til folket! Alexandra Kollontaj er en av de mest markante kvinnepolitiske historiske personene som har vært.

Revolutionary samler spennende krefter innen europeisk scenekunst i irske Conall Morrisons regi. Forestillingen er den første i Volya Teater sin serie om revolusjonære kvinner av Emilie Hetland, produsert av Siri Wigdel i samarbeid med Stavanger konserthus.

NB! Forestillingen spilles på engelsk.

Stavanger Arbeiderpartis kvinnenettverk er et åpent nettverk for alle kvinnelige medlemmer i Arbeiderpartiet. Kvinnenettverket skal rekruttere, skolere og motivere kvinner i partiet til politisk arbeid, og særlig lederposisjoner, og skal også være en pådriver for å sette kvinnepolitiske saker på dagsorden. Kvinnepolitisk ansvarlig i Stavanger Arbeiderparti er Ann Sesilie Tekfeldt.

Som nettverk jobbes det i de etablerte strukturene. Nettverking for å få flere kvinner i lederposisjoner i hele partiet, er viktig og sentralt i arbeidet.

Kvinnenettverket er et verktøy for partiet for å nå sine mål på likestilling, og i Arbeiderpartiet er likestilling et lederansvar! Vi vil være Norges mest likestilte parti!

Vi håper vi ses, velkommen til en kjekk kulturell kveld! 🌹🎭